angst hyperventilatie hychondrie?? ken het allemaal

hyperventilatie, burnout, geluidenangst, hypochondrie, braakangst

Moderator: Jenny_

Berichtdoor michel » 14 dec 2001 11:36

hoi ik ben michel 29 jaar en heb mun hele leven al last van hyperventilatie angsten en dat soort dingen

het is al begonnen van kleins af aan . altijd bang als klein jochie licht aan snachts bang voor grote dingen harde geluiden enz enz

mijn ouders zijn vroeg gescheiden dus dat zou misschien de oorzaak kunnen zijn...

had toen ook wel eens last van hyperventilatie maar omdat je nog zo klein bent weet je dat niet te herkennen

toen ik in de puberteit kwam ging het eigenlijk vrij goed had er wel eens last van zo af en toe en was toen ook al meerdere malen bij de dokter geweest en die zei ook dat het hyperventilatie was met alles er op en er aan maar door alle nieuwe dingen die je dan opdoet tijdens je puberteit ging het eigenlijk vrij goed

maar toen ik 21 was op dat moment samnewoonde met mijn ex vriendin inmiddels en 6 maand zonder werk kwam te zitten en dus veel thuis zat ging het helemaal mis , ging veel nadenken door me vrije tijd en daar kwam alles naar boven en allemaal te gelijkertijd hyperventilatie in zo een erge vorm dat ik inmiddels wel 100 hartaanvallen heb gehad voor me gevoel dan . durfde niet meer te slapen omdat ik heeeeeeel erg bang was voor de dood . liep 1 keer per week bij de dokter omdat ik d8 dat ik kanker had of hartproblemen . durfde niet verder weg dan 100 meter van me huis omdat ik dan zo een erge aanval kreeg dat ik bijna flauw viel.en dat duurde zo een maand of 3 en toen kon
ik eindelijk terecht bij het riagg . zat in een groep met 8 mensen hele leuke mensen die allemaal hetzelfde hadden en dat is heel fijn. de sessies duurde 2 uur en het was soms heel moeilijk de een iets erger dan de ander..

maar ben er heel goed uit gekomen heb er nu bijna geen last meer van af en toe wel een gedachte van mm ik zal toch nik shebben maar niet vaak . hyperventilatie nooit erg meer heeeeeeeeel af en toe beetje benauwd maar das te verwaarlozen...

het beste is gewoon om er veel over te praten absoluut hulp zoeken en niet gaan denken dat ze jouw gek vinden want 1 op de 4 heeft wel een vorm van hyperventilatie maar veel durven er niet voor uit te komen ..

mocht je willen praten en nog lang niet zover als mij zijn dat kan ..heb je je msn laat die achter en we zoeken elkaar op praten praten en praten het liefst met lotgenoten dat helpt heel goed

verder wou ik dit gewoon ff kwijt

groetjes michel
probeer te leven het is maar zo kort
michel

Berichtdoor michel » 14 dec 2001 11:41

sorry voor me foutje in de titel

hypochondrie natuurlijk

typte ff te snel

kan gebeuren

:D
michel

zou graag s met je willen chatten...

Berichtdoor breezer » 26 feb 2002 21:42

Hey Michel,
Ik lees hier een aantal berichtjes van je, en ik herken er ontzettend veel in. Ik zou graag s met je willen chatten, want ik heb het idee dat je ook best wel wat goede tips/advies kunt geven. Ik ben zelf 23, en heb ongeveer dezelfde klachten. Liefs, Breezer.
breezer

Re: zou graag s met je willen chatten...

Berichtdoor michel » 02 maart 2002 23:55

Originally posted by breezer
Hey Michel,
Ik lees hier een aantal berichtjes van je, en ik herken er ontzettend veel in. Ik zou graag s met je willen chatten, want ik heb het idee dat je ook best wel wat goede tips/advies kunt geven. Ik ben zelf 23, en heb ongeveer dezelfde klachten. Liefs, Breezer.

ok dat zou ik zeer leuk vinden

kom wel vaker op andere forums en daar kan je prive een bericht sturen naar elkaar

als dat hier ook kan wat ik dus ff niet weet mag je me wel prive je mail sturen

kunnen we er eens over gaan chatten want praten met mensen die hetzelfde hebben is volgens mij nog steeds de beste remedie

:D
michel

Berichtdoor Zomerpeer » 04 maart 2002 14:57

kom wel vaker op andere forums en daar kan je prive een bericht sturen naar elkaar

als dat hier ook kan wat ik dus ff niet weet mag je me wel prive je mail sturen

Ik kan geen email naar je toe sturen (is geheim :)), en je kunt ook geen prive berichten sturen :(
Zomerpeer

Berichtdoor michel » 05 maart 2002 18:44

uhm tsja mmm hoe doen we dat dan??

ff andere opties om misschien in contact te komen dan

of we richten we gewoon ons eigen forum op met alleen maar mensen met excact dezelfde klachten

:D:D
michel

Berichtdoor Zomerpeer » 06 maart 2002 23:34

De chat is een erg handige manier vind ik ;).
Zomerpeer

Berichtdoor daniella » 15 apr 2002 23:00

hee, wat gek..
Ik wist niet dat er ook maar iemand op de wereld zou bestaan die zo erg hetzelfde heeft als mij!! Ik heb echt precies zoiets als dat jij beschrijft.
Het enige balen ik geen manier kan vinden om er van af te komen. Dan heb je weer een psycholoog en gaat t later weer even goed, dan gebeurt er iets en val je even snel weer terug. Ik heb nu wel medicijnen en dat helpt volgens mij wel (ik ga in ieder geval wel flippen als ik ze niet bij me heb of ben vergeten in te nemen).
Ík zou het wel heel fijn vinden om ervaringen uit te wisselen met mensen die hetzelfde hebben. Ben ook wel benieuwd hoe het bij jou is verlopen dat t nu weer beter gaat.
Groetjes daniella
daniella

re op je onderwerp

Berichtdoor lena » 14 jun 2002 11:39

Hoi Michel, Jou stukje spreekt me erg aan want ik denk dat de meeste die hier last van hebben zo zijn begonnen
ook ik heb er last van en dacht dat het nu wel goed zou gaan maar het is weer terug
ik vind het een goed idee van je om er met meer mensen hierover te kunnen praten en dan is chatten een van de opties ik zal graag met jou hier over willen praten want misschien heb jij tips voor me om hier vanaf te komen want soms weet ik het niet meer
het kan ook via msn
groetjes lena
lena

ik voeg me bij de groepseesie!

Berichtdoor Beware » 21 apr 2003 11:17

Voeg mij ook maar toe aan de groepsessie!! Heb ook MSN!

Ciao
Beware

Herkenbaar

Berichtdoor patgroot » 09 mei 2003 21:11

Hoi,

ik ken herken je verhaal ,inmiddels na vele jaren van elende ben ik nu weer opwaards en mij heeft de fysioterapeut heel veel geholpen zij heeft mij geleerd te ontspanning middels een ademshalingstechniek.
Dit werkt perect op het moment dat ik het "benauwd" krijg doe ik de oefening en de "aanval"verdwijnt, ik kan het je echt aanraden als je meer wilt weten........

Strekte Pat
Pat
patgroot

hypochondrie

Berichtdoor tygertje01 » 24 jul 2003 11:06

Hey Michel,
Ik herken heel veel in jou verhaal. ik heb zelf ook last van hypochondrie. Ik zou graag met je in contact willen komen om erover te praten.

Mijn e-mail adres is:
Yvonne_hoekstra@hotmail.com (ik heb mns)

misschien kan ik nog iets van je leren.

Ik hoop iets van je te horen.
groetjes,
Yvonne
tygertje01

Berichtdoor megg » 15 nov 2003 17:26

hallo, ik ben 26 jaar en heb last van hyperventilatie.
Het was meer dan twee jaar geleden dat het nog voorvalde.
Ik weet dat het iets is dat van voorbij gaande aard is maar toch heb ik het gevoel of het mijn hele leven begeersd.
De vorige keer heb ik ademhalingsoefeningen gehad en ben ik een paar keer gaan praten met een therapeute die mij dan wonderwel er door heeft gekregen zonder medicatie en dat is voor mij zeer belangrijk.
Door mijn beroep heb ik kennis van veel medische zaken en voor mij is dit niet goed want dan denk ik altijd het ergste. Ik ga dood of waarschijnlijk is het kanker.
Nu ik dit herlees denk ik bij mezelf wat doe ik nu, maar ik hoop dat ik door met lotgenoten te praten er weer een beetje door geraak. Heb je vragen stel ze maar en als enige dat ik probeer te onthouden is dat iedereen wel eens zwak mag zijn
megg

Berichtdoor jos_enschede » 14 jan 2004 22:55

Hoi stadgenoot,

Ik heb ook al sinds jaren last van hyperventilatie, ik hier graag eens met je over praten via msn, je kunt me mailen via dit forum.

Groeten Jos
jos_enschede

Keer terug naar Algemeen